Маса №1 в Истанбул
На трибуните пък се развяха десетки български знамена и вероятно за непросветените би се създало впечатление, че във Формула 1 участва наш пилот. В действителност съоръжението в Истанбул е най-близката възможна допирна точка между родните фенове и света на високите скорости. Веднага след края на състезанието пък камерите показаха група зрители, които вървяха по пистата, носейки три флага – два на Ферари и един на България. В зеленото поле на трибагреника бе изписано лаконичното Pernik.
Секунди след старта зрителите се чудеха къде да гледат. В челото на колоната Кими потегли неубедително от четвърта позиция и бе изпреварен от Роберт Кубица (БМВ-Заубер) и Фернандо Алонсо (Рено). По-късно той се закачи със сънародника си Хейки Ковалайнен (Макларън) и повреди предното си крило. Другият замесен в инцидента спука гума и трябваше да мине през бокса, което съсипа шансовете му за качване на подиума. В дъното пък стана зрелищна катастрофа – италианецът Джанкарло Фисикела (Форс Индия) забрави да натисне спирачката и се качи върху японеца Казуки Накажима (Уилямс). Отломки от болидите им се пръснаха навсякъде, което наложи излизането на колата за сигурност. Заради друг инцидент извънреден питстоп направиха Себастиан Фетел (Торо Росо) и Адриан Сутил (Форс Индия).
След като нещата се успокоиха, Хамилтън подгони Маса и му дишаше във врата, преди да влезе в бокса още в 16-ата обиколка. По препоръка на доставчика на гуми "Бриджстоун" от Макларън бяха избрали тактика с три спирания и Люис правеше всичко възможно да се възползва от почти празния си резервоар, за да се опълчи на бразилеца. В 24-ия тур той дори го изпревари със спираща дъха маневра, излезе начело и започна да трупа аванс от по секунда на обиколка. Преднината му набъбна до осем секунди, преди да направи втория си питстоп в 32-ата обиколка. От този момент Фелипе установи пълен контрол върху събитията, като усилията на Хамилтън все пак му позволиха да се задържи пред Райконен. Шампионът задмина Алонсо малко след прибирането на автомобила за сигурност и се промъкна пред Кубица при първите спирания, но така и не показа скорост, с която да предизвика превъзходството на съотборника си. Ледения бе в състояние само да притисне Люис в края на надпреварата.
Кубица нямаше никакви проблеми за четвъртото място, а след него останаха партньорът му в БМВ-Заубер Ник Хайдфелд и Алонсо. Испанецът безпроблемно избяга от Марк Уебър (Ред Бул). В зоната на точките влязоха още Нико Росберг (Уилямс), Дейвид Култард (Ред Бул) и Ярно Трули (Тойота).
Макар че креташе с аутсайдерите, Ковалайнен сътвори няколко атрактивни изпреварвания в наситения трафик по пътя към тъжното си 12-о място. Бразилският ветеран Рубенс Баричело (Хонда), който от вчера държи рекорда за най-много участия във Формула 1 (257), гарнира паметното събитие с едва 14-а позиция.
Следващото състезание е на 25 май в Монте Карло.
Inform,11.05.08